Αρχική Σελίδα » Εκπαιδευτικά Προγράμματα Νηπιαγωγείου » Βήματα για την ζωή » Έννοιες: Ίδιο – Διαφορετικό (κατηγοριοποίηση) – Βήματα για τη ζωή
idio-diaforetiko

Έννοιες: Ίδιο – Διαφορετικό (κατηγοριοποίηση) – Βήματα για τη ζωή

Έννοιες: Ίδιο – Διαφορετικό. Τα αντικείμενα και τα άτομα διαφέρουν ως προς τα χαρακτηριστικά τους . Και αφού όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι δεν είναι δυνατόν να σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο , να συμπεριφέρονται το ίδιο ή να τους αρέσουν τα ίδια πράγματα.
Στο ενδέκατο μάθημα του προγράμματος  «Βήματα για τη ζωή» ασχοληθήκαμε με τις έννοιες : ίδιο -διαφορετικό.

Πρώτα από όλα παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας στους καθρέφτες και χωριστήκαμε σε υποομάδες ανάλογα με το χρώμα των μαλλιών μας  και το αν είναι ίσια , σγουρά ή σπαστά.

Πίνακες χαρακτηριστικών
Καταγράψαμε σε πίνακες τις διαφορές μας .

Στην συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι:  «Αλυσίδα της ομοιότητας». Κάθε παιδί με βάση κάποιο κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό του γινόταν κρίκος της ανθρώπινης αλυσίδας με το προηγούμενο παιδί .

Αλυσίδα ομοιότητας
Γινόμαστε κρίκοι μιας ανθρώπινης αλυσίδας με βάση κάποιο κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό μας .
 Αναφερθήκαμε στις διαφορετικές φωνές μας και παίξαμε ένα παιχνίδι . Ένα παιδί καθόταν στην καρέκλα με γυρισμένη την πλάτη του , χωρίς να βλέπει και ένα άλλο από πίσω τον χτύπαγε στην πλάτη λέγοντας του :  «Ποιος είμαι εγώ που την πλάτη σου κτυπώ;» . Το καθισμένο παιδί έπρεπε να μαντέψει το παιδί από την χαρακτηριστική φωνή.
Αναγνώριση φωνής
Ποιος είμαι εγώ που την πλάτη σου κτυπώ;
Κάναμε κατηγοριοποίηση και γράψαμε σε φύλλα χαρτιού ομάδες αντικειμένων και τα παιδιά μας ανέφεραν τα αντικείμενα που ανήκαν σε αυτές τις ομάδες .
Ομάδες πραγμάτων
Γράψαμε ομάδες πραγμάτων και τα παιδιά ανέφεραν λέξεις που μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτές ..(στο τέλος τους ζήτησα και μια διαφορετική λέξη που κυκλώσαμε )
Έπειτα ο βοηθός μοίρασε στα παιδιά από μία κάρτα που απεικόνιζε τέσσερα αντικείμενα από τα οποία το ένα ήταν διαφορετικό . Τα παιδιά έπρεπε να καλύψουν την διαφορετική εικόνα με ένα καπάκι από μπουκάλι .
Βοηθός και κάρτες
Ο Βοηθός μοίρασε στην ομάδα τις καρτέλες ..
Καρτέλες ίδιο -διαφορετικό
Τα παιδιά παρατηρούσαν τις κάρτες τους και κάλυπταν το διαφορετικό με ένα καπάκι από μπουκάλι .
Καρτέλες ίδιο -διαφορετικό
Ο Βοηθός μετά πήγε και έλεγχε τις σωστές καρτέλες ζητώντας από τα παιδιά να του πουν ως προς τι ήταν διαφορετικό το αντικείμενο που είχαν καλύψει.
Μετά χωριστήκαμε σε ομάδες τεσσάρων ατόμων και σε κάθε τραπέζι υπήρχαν πιο μεγάλες και δυσκολότερες κάρτες . Η ομάδα έπρεπε πάλι να βρει την σχέση των αντικειμένων και να εντοπίσει τα διαφορετικά αντικείμενα !
Καρτέλες ίδιο -διαφορετικό
Μοιράστηκαν στα τραπέζια πιο μεγάλες καρτέλες ..
Καρτέλες ίδιο -διαφορετικό
..και τα παιδιά πλέον σε ομάδες τεσσάρων ατόμων έβρισκαν τα διαφορετικά αντικείμενα . Ο βαθμός δυσκολίας αυτών των καρτών ήταν αυξημένος!
Παίξαμε και με την ομοιοκαταληξία! Βάζαμε σε ένα πίνακα εικόνα μίας λέξης και στο παιδί δίναμε δύο ακόμα εικόνες – λέξεις . Το παιδί έπρεπε να βρει αυτή την λέξη που είχε ίδια κατάληξη και να την τοποθετήσει στο σχήμα που έλεγε  «Ίδιο» και την άλλη στο  «Διαφορετικό».
Παιχνίδι ομοιοκαταληξίας
Παίξαμε και με τι ομοιοκαταληξίες .
Το απόγευμα συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας και έπαιξαν στον υπολογιστή παιχνίδια  «Βρες τις διαφορές».
Φύλλο εργασίας ίδιο -διαφορετικό
Ζωγράφισαν ομάδες ίδιων αντικειμένων και διαφορετικών!!
Φύλλο εργασίας ίδιο -διαφορετικό
Μια χαρά τα κατάφεραν !
Βρες τις διαφορές
Παιχνίδι στον υπολογιστή «Βρες τις διαφορές».

Τα παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε στον υπολογιστή με τα παιδιά μπορείτε να τα βρείτε εδώ και εδώ. 

Download:

Σχολιασμός με χρήση του Facebook

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com