thimos

Θυμωμένος – Ήρεμος – Βήματα για τη ζωή.

Θυμωμένος – Ήρεμος. Κάποια πράγματα μας θυμώνουν. Το σώμα μας, μας ειδοποιεί για το πότε είμαστε θυμωμένοι και οι συμπεριφορές που πολλές φορές εκδηλώνουμε τον θυμό μας δεν είναι όλες καλή επιλογή. Δέκατο ένατο μάθημα από το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή».
Σε αυτό το μάθημα ο στόχος μας ήταν να αναγνωρίσουμε τον θυμό στον εαυτό μας αλλά και στους άλλους. Να ερευνήσουμε τι μας κάνει και θυμώνουμε. Καταγράψαμε λοιπόν τι μας θυμώνει ..

Θυμωμένος - Ήρεμος
Καταγράφουμε τους λόγους που θυμώνουμε !
 Στην συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο «Θυμώνω» που μας βοήθησε πολύ να  αντιληφθούμε με τι θυμώνουμε και με τι κάνουμε άλλους να θυμώσουν μαζί μας..
Θυμωμένος - Ήρεμος
Διαβάσαμε το βιβλίο «Θυμώνω».
Νιώθουμε σαν ηφαίστειο , σαν να έχουμε ένα ανεμοστρόβιλο μέσα μας ! Βάλαμε σε ένα μπουκάλι νερό , σαπούνι πιάτων, λίγο χρώμα και χρυσόσκονη και δημιουργήσαμε έναν ανεμοστρόβιλο.. Πόσο γρήγορα γυρνάει αλλά σιγά σιγά ηρεμεί !!
Θυμωμένος - Ήρεμος
Μέσα μας νιώθουμε σαν να έχουμε έναν ανεμοστρόβιλο..

Θυμωμένος – Ήρεμος

Και πως νιώθουμε τον θυμό στο σώμα μας ; Οι απόψεις πολλές τις οποίες καταγράψαμε σε μια φιγούρα ενός παιδιού ! Τα μάγουλά μας κοκκινίζουν, τα δόντια μας τρίζουν,τα μάτια γουρλώνουν, η καρδιά χτυπά δυνατά, οι τρίχες του σώματός μας σηκώνονται, το στομάχι μας μας γαργαλάει , τα χέρια μας γίνονται μπουνιές ..
Θυμωμένος - Ήρεμος
Ζωγραφίζουμε στην ανθρώπινη φιγούρα τα σημάδια του θυμού.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν θυμώνουμε!
Θυμωμένος - Ήρεμος
Το στολίσαμε στο σπίτι των συναισθημάτων μαζί με την καρέκλα της ηρεμίας.
Αφού ζωγραφίσαμε τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν είμαστε θυμωμένοι, φτιάξαμε και τα ημερολόγια του θυμού (μία ιδέα που είδα στο διαδίκτυο) και τα τοποθετήσαμε  στο σπίτι των συναισθημάτων. Ενώσαμε χαρτοσακούλες και μέσα στις θήκες τους τοποθετήσαμε μια φωτοτυπία που το θυμωμένο παιδί κάθε φορά θα ζωγραφίζει τον θυμό του στο σώμα και από πίσω τον λόγο που θύμωσε. Όταν συμπληρώνεται το ημερολόγιο θα το διαβάζουμε και θα το συζητάμε στην ολομέλεια καθώς  και τι έκανε το κάθε παιδί για να ηρεμήσει.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Το ημερολόγιο του Θυμού.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Το χαρτί που συμπληρώνουν στο ημερολόγιο και το τοποθετούν στην θήκη του.
Κατασκευάσαμε το θυμόμετρο αλλά και ατομικά θυμόμετρα για να καταγράφουμε τον θυμό μας στο σπίτι!
Θυμωμένος - Ήρεμος
Το Θυμόμετρο.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Ατομικά θυμόμετρα.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Πόσο θυμωμένος είμαι;
Η άλλη οπτική που ήθελα να δώσω στα παιδιά αν και δύσκολη ήταν ότι πίσω από τον θυμό κρύβονται αλλά συναισθήματα. Εκμεταλλεύτηκα μία ιδέα που είδα στο διαδίκτυο και άρχισα να τους εξιστορώ μια προσωπική εμπειρία που με έκανε να θυμώσω. Παρουσίαζα  σταδιακά τα συναισθήματα που βίωνα μέχρι να φθάσω στον θυμό και τα κατέγραφα  στα υλικά ενός σάντουιτς. Φτιάξαμε το σάντουιτς του Θυμού !
Θυμωμένος - Ήρεμος
Το σάντουιτς του θυμού !

Φουσκώσαμε μπαλόνια με τον θυμό μας, τα θυμωμένα μπαλόνια που γυρνώντας μας αποκαλύπτουν τα βαθύτερα συναισθήματά τους !

Θυμωμένος - Ήρεμος
Τα θυμωμένα μπαλόνια κρύβουν από πίσω και άλλα συναισθήματα !
Τέλος ζωγραφίσαμε που βιώνουμε τον θυμό στο σώμα μας, τον εαυτό μας θυμωμένο και γράψαμε πότε θυμώνουμε, κάναμε τις θυμωμένες μάσκες και το βιβλίο του θυμού και της ηρεμίας !
Θυμωμένος - Ήρεμος
Σε ποιο σημείο του σώματός μας νιώθουμε τον θυμό;
Θυμωμένος - Ήρεμος
Θυμώνω όταν…
Θυμωμένος - Ήρεμος
Μάσκες Θυμού.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Το βιβλίο του θυμού και της ηρεμίας.
Θυμωμένος - Ήρεμος
Πότε θυμώνω και πότε ηρεμώ !
Οι δραστηριότητες για τον θυμό και την διαχείρισή του συνεχίζονται…

Download :

Κατεβάστε το ημερολόγιο του θυμού,
και το φύλλο εργασίας :  Θυμώνω όταν.

Σχολιασμός με χρήση του Facebook

6 Σχόλια

  1. Για άλλη μια φορά καταπληκτική δουλειά. Πλέον μπορείς να θεωρείς τον εαυτό σου ως L E A D E R της ομάδας!!!

  2. ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΠΗ! ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΘΥΜΟΜΕΤΡΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΠΟΛΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ, ΔΙΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΘΥΜΟ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΦΟΒΟΙ.
    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΘΥΜΩΝΩ ΟΤΑΝ (ΠΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ!!!!) ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΟ ΘΥΜΩΣΑ ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΖΩ ΣΕ ΕΝΑ ΒΙΩΜΑ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΜΕΙΟΝ, ΚΙ ΟΠΩΣ ΣΥΖΗΤΑΓΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙ, ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕ (;;;) ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΩΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΟΥ!

    • Μαρία μου ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Να ξέρεις ότι το πρόγραμμα το δουλεύουμε μαζί με την σύμβουλο μας και πάντα στις συναντήσεις που κάνουμε αναφέρουμε τις ενστάσεις μας. Άλλωστε και η ίδια μας έχει ζητήσει να σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας σε ένα ημερολόγιο και στο τέλος του προγράμματος θα συγκεντρωθούν και θα αποτελέσουν και την αξιολόγηση του προγράμματος..

  3. Πολύ ωραίες δραστηριότητες Πόπη μου!
    Μου άρεσαν περισσότερο η φιγούρα και το σάντουιτς!!!
    Μία ερώτηση μόνο:
    Τι σημαίνει το φύλλο που σημειώνουν με κουκκίδα το σημείο που νιώθουν το θυμό;
    Θέλω να πω, μπορεί να βγει κάποιο συμπέρασμα από αυτό;

    • Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Η φιγούρα του σώματος στην οποία σημειώνουμε με κουκκίδα το σημείο που νιώθουμε έντονα το θυμό μας ή οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα , δηλώνει στα παιδιά ότι τα συναισθήματα τα αντιλαμβανόμαστε σε διάφορα σημεία στο σώμα μας .. Μας το έχει ζητήσει η σύμβουλος να το συμπληρώνουν τα παιδιά σε κάθε συναίσθημα..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com