xara-lipi

Χαρά – λύπη – Βήματα για τη ζωή.

Χαρά – Λύπη. Όλα τα συναισθήματα είναι καλά και είναι φυσιολογικό να τα έχουμε. Μπορούμε να τα δείχνουμε με εξωτερικά σήματα, με σωματικές ενδείξεις, όπως εκφράσεις του προσώπου, στάσεις του σώματος, ήχους. Ξεκινάμε λοιπόν τα συναισθήματα ( δέκατο έβδομο μάθημα) στο πρόγραμμα «Βήματα για την ζωή».Ξεκινάμε  τα συναισθήματα με πρώτη αναφορά στα συναισθήματα της Χαράς και της Λύπης (τόσο γνώριμα στα παιδιά) ! Σε αυτό το μάθημα από το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή» αφιερώσαμε τρεις σχεδόν μέρες μια και το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν αμείωτο .
Ξεκινήσαμε λοιπόν να λέμε ο καθένας πότε ένιωσε χαρά. Ανοίξαμε το αερόστατο της χαράς και κάθε παιδί παίρνοντας το κουνελάκι διάλεγε ένα χρώμα, καθόταν και μας έλεγε πότε ένιωσε χαρούμενος.

Χαρά - λύπη - Αερόστατο της χαράς
Στο αερόστατο της χαράς μιλήσαμε για πράγματα που μας κάνουν χαρούμενους και πότε νιώσαμε χαρά!!
Χαρά - λύπη - Αερόστατο της χαράς
Γέμισε το αερόστατο από χαρούμενες φατσούλες …
Χαρά - λύπη - Αερόστατο της χαράς
… που ενθουσιάστηκαν και φώναξαν δυνατά την μαγική λέξη της χαράς “Γιούπιιιι”
 Στη συνέχεια ήρθε η σειρά της Λύπης. Ένα , ένα παιδί κρατώντας μία μάσκα κομμένη στην μέση ,που έδειχνε ένα θλιμμένο στόμα, σκεφτόταν και μοιράζονταν μαζί μας στιγμές που ένιωσε λύπη, που ήταν λυπημένο..
Χαρά - λύπη - Λυπημένος
Πότε ένιωσα λύπη..
Φτιάξαμε μάσκες της χαράς και της λύπης από χάρτινα πιάτα και φορώντας τις χορέψαμε χαρούμενα και λυπημένα. Ο βοηθός μας έλεγε λέξεις και εμείς ανάλογα με το τι νιώθαμε φοράγαμε τις μάσκες μας .. π.χ. σοκολάτα = χαρά, κτύπημα = λύπη κ.ά.
Χαρά - λύπη - Μάσκες
Οι μάσκες της χαράς και της λύπης.
Χαρά - λύπη - Μάσκες
Φοράμε τις μάσκες μας !
Χαρά - λύπη - Μάσκες
Ακούγοντας διάφορες λέξεις, αισθανόμαστε και διαφορετικά και φοράμε την ανάλογη μάσκα !

Δόθηκε στα παιδιά και ένα φύλλο εργασίας με την φιγούρα ενός ανθρώπινου σώματος. Σε κάθε συναίσθημα τα παιδιά με μια κουκίδα θα σημειώνουν που βιώνουν το κάθε συναίσθημα στο σώμα τους. (οδηγία από την σύμβουλό μας) .

Χαρά - λύπη - Που νιώθω
Σημειώνω με μια κουκίδα που αισθάνομαι το κάθε συναίσθημα στο σώμα μου!
 Παρατηρήσαμε δύο πίνακες την «Γυναίκα  που κλαίει» του Picaso και τον «Πιερότο» του Βατώ. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν και καταγράψαμε σε δύο πίνακες λέξεις που μας προκαλούν χαρά και λέξεις που μας προκαλούν λύπη. Ζωγραφίσαμε τους εαυτούς μας  χαρούμενους και λυπημένους ..
Χαρά - λύπη - Λέξεις
Καταγράψαμε λέξεις χαράς και λύπης.
Χαρά - λύπη - Ζωγραφίζω τον εαυτό μου
Ζωγραφίζω τον εαυτό μου χαρούμενο και λυπημένο.
Χαρά - λύπη - Ζωγραφίζω τον εαυτό μου
Είμαι χαρούμενος όταν.. Είμαι λυπημένος όταν..
Δημιουργήσαμε το βιβλίο της χαράς και της λύπης χωρίζοντας τα φύλλα χαρτιού στην μέση και παίξαμε τα λυπημένα και τα χαρούμενα αγάλματα αφού σημειώσαμε πότε ένα άγαλμα είναι λυπημένο και πότε χαρούμενο  (ιδέες και υλοποίηση από την συνάδελφο που είμαστε μαζί).
Χαρά - λύπη - Βιβλίο
Φτιάξαμε το βιβλίο της χαράς και της λύπης ..
Χαρά - λύπη - Βιβλίο
Στιγμές από τη ζωή των παιδιών που ένιωσαν χαρά και λύπη..
Χαρά - λύπη - Αγάλματα
Γιατί το άγαλμα χαίρεται και γιατί λυπάται.
Μάθαμε και χορέψαμε  το αγαπημένο μου τραγούδι «Ο Παλιάτσος» : Στίχοι: Μέλπω Ζαροκώστα, και μουσική: Νότης Μαυρουδής. Ένα τραγούδι που ξεκινάει με μουσική που σου προκαλεί λύπη .. στην συνέχεια η ένταση αλλάζει και το συναίσθημα γίνεται χαρά και στο τέλος πάλι λύπη ..

Χαρά – λύπη : Στίχοι τραγουδιού : «Ο Παλιάτσος »

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα
Ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα
γι’ αυτό κι εγώ θα σας το πω…

Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία

Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ’ την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις

Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα…

Μπορείτε και να το ακούσετε :

 – «Τα ζώα αισθάνονται κυρία; » Ρώτησε ένα παιδί. Μα και βέβαια έχουν αισθήματα και μάλιστα τα δείχνουν με εξωτερικά σήματα, με σωματικές ενδείξεις, όπως εκφράσεις του προσώπου, στάσεις του σώματος, και ήχους. Παρατηρήσαμε λοιπόν σχετικές φωτογραφίες και κάναμε αντιστοιχήσεις λέξεων.

Χαρά - λύπη - Ζώα
Πως αισθάνεται ο σκύλος;
 Στη συνέχεια παρουσίασα στα παιδιά έναν πίνακα, τον «Senecio» του Klee. Παρατηρήσαμε τον πίνακα και τα παιδιά είπαν τι συναίσθημα είχε ο «Senecio». Οι απόψεις διφορούμενες : χαρά , λύπη, θυμός.. Πλαστικοποίησα ένα ασπρόμαυρο αντίγραφο και  ζωγραφίζοντας με μαρκαδόρο το πρόσωπο του, του αλλάζαμε συναίσθημα. Έπειτα κόψαμε στρογγυλά κομμάτια χαρτονιού και δημιουργήσαμε τις φατσούλες του «Senecio» που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο. Όλα αυτά τα βάλαμε σε ένα καλάθι για να τα παίζουμε!!
Χαρά - λύπη - Senecio,Klee
Ζωγραφίζουμε τον Senecio χαρούμενο..
Χαρά - λύπη - Senecio,Klee
..λυπημένο, θυμωμένο , φοβισμένο.
Χαρά - λύπη - Senecio,Klee
Το καλάθι του Senecio (Klee).
Δημιουργήσαμε το λεξικό των συναισθημάτων και μάσκες που κόψαμε στην μέση για να παίζουμε..
Χαρά - λύπη - Λεξικό συναισθημάτων
Δημιουργήσαμε το λεξικό των συναισθημάτων..
Χαρά - λύπη - Λεξικό συναισθημάτων
Η χαρά ..
Χαρά - λύπη - Λεξικό συναισθημάτων
..και η λύπη.
Χαρά - λύπη - Μάσκες παζλ
Φτιάξαμε μάσκες συναισθημάτων που τις κόψαμε στην μέση..
Χαρά - λύπη - Μάσκες παζλ
…και μιμηθήκαμε τα συναισθήματα.
Στο τέλος θα σας παρουσιάσουμε την φίλη μας την Χαρούλα . Η Χαρούλα θα είναι η κούκλα της χαράς και θα μας παρηγορεί όταν είμαστε λυπημένοι. Θα την αγκαλιάζουμε, θα της λέμε τον πόνο μας και με ένα μαγικό φιλάκι θα μας φτιάχνει την διάθεση..
Χαρά - λύπη - Κούκλα της χαράς.
Η Χαρούλα , η κούκλα της χαράς!
Στο τέλος δόθηκαν στα παιδιά φύλλα εργασίας που συμπληρώθηκαν στο σπίτι μαζί με την οικογένειά τους..
Χαρά - λύπη - Φύλλο εργασίας για το σπίτι
Τα φύλλα εργασίας που συμπλήρωσαν τα παιδιά με τους γονείς τους στο σπίτι !

Αααα και να μην ξεχάσω ότι χορέψαμε και το Χόκυ Πόκυ των συναισθημάτων !!

Και συνεχίζουμε…..

Download :

Μπορείτε να κατεβάσετε :

Τα φύλλα εργασίας για το σπίτι ,

Είμαι χαρούμενος – είμαι λυπημένος ,

Που νιώθω.

Τα συναισθήματα του σκύλου,

τον Senecio,  και τα πρόσωπα παιχνίδι – φατσούλες .

Σχολιασμός με χρήση του Facebook

3 Σχόλια

  1. ΠΟΠΗ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΛΗ ΣΟΥ Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ! ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΝΙΩΘΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ.

    ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΟΜΩΣ ΚΑΙΡΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ, ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΣΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ): ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΛΥΠΗΜΕΝΟΥΣ Ή ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΘΥΜΩΜΕΝΗ, ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΙΑ Α’ ΔΡΑΣΗ! ΕΣΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΛΑΒΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ Ή ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙΣ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ Π.Χ. ΑΛΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙ ΛΥΠΗ ΑΛΛΟΣ ΘΥΜΟ Κ.Ο.Κ. ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΛΥΠΗΜΕΝΗ ΕΓΩ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΣΚΕΨΟΥ ΠΟΣΟ ΕΝΟΧΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΟΡΤΩΘΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΑ Ή ΚΑΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ).

    ΙΣΩΣ ΣΟΥ ΑΚΟΥΓΟΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ 100% ΣΙΓΟΥΡΗ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ.
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ, ΣΕ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΑΝΕΛΕΙΠΩΣ!

    • Μαρία μου ομολογώ ότι και εγώ προβληματίστηκα με αυτό το φύλλο εργασίας που προτείνει το βιβλίο. Να φανταστείς ότι το προτείνει σε όλα σχεδόν τα συναισθήματα! Έχεις απόλυτο δίκιο για τις τύψεις που μπορεί ένα παιδί να φορτωθεί… Να ξέρεις ότι στην συνάντηση με την ομάδα και την σύμβουλο, που κάνουμε, θα θέσω τον προβληματισμό αυτόν… Σε ευχαριστώ πολύ για την συμβουλή σου!! Θα την λάβω υπόψιν σίγουρα .. φιλάκια!!

  2. ΤΟ ΥΠΟΠΤΕΥΟΜΟΥΝΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΡΑΜΜΗ. ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΟΥ ΠΟΠΗ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΡΙΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΜΕ ΕΠΕΙΣΕ. ΒΛΕΠΩ ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ, ΟΜΩΣ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΕΠΕΛΕΞΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΩ.
    ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΑ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.ΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΛΟ, ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΗΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΚΙΟΛΑΣ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΜΕΝΩ ΝΑ ΜΗ ΔΩΣΕΙΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙΣ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ “ΛΟΓΙΚΗ”(;;;;) ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ!
    ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com