grafo-gramma

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή. Πως γράφεται ένα γράμμα, μία επιστολή ; Με ποιες φράσεις ξεκινάει και τελειώνει ; Σε ένα ταχυδρομικό φάκελο, που γράφουμε το όνομα και την διεύθυνση του Αποστολέα και του Παραλήπτη; Όλες αυτές τις απορίες λύσαμε μέσα από το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας την γραφή !

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή

Πρώτα από όλα παρατηρήσαμε τι θα μπορούσαμε να λάβουμε ταχυδρομικώς. Γράμμα, μία κάρτα, ασφάλεια, λογαριασμό ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ. Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στο γράμμα (επιστολή) και πως γράφεται. Που μπορούμε να στείλουμε ένα γράμμα π.χ στον φίλο μας, στην γιαγιά μας , στον Δήμαρχο…

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Γράμματα, λογαριασμοί, κάρτες, ειδοποιήσεις κλπ
 Το γράμμα ( η επιστολή ) όμως έχει συγκεκριμένη μορφή.  Χρησιμοποιούμε στην αρχή του γράμματος συγκεκριμένες φράσεις για τον παραλήπτη  (προσφωνήσεις) όπως : Αγαπητέ, Αγαπημένε μου, Αγάπη μου, Φίλε μου κλπ, ανάλογα με την σχέση που έχουμε με τον παραλήπτη και τον ρόλο του.

Γράφουμε το γράμμα μας και συνήθως το τελειώνουμε με ένα χαιρετισμό (επιφώνηση) σε ευγενικό, φιλικό, επίσημο ύφος π.χ Φιλιά , Με αγάπη, Με εκτίμηση κλπ .

Όλες αυτές οι φράσεις αφού συζητήθηκαν με τα παιδιά έγινα δύο πίνακες αναφοράς που τοποθετήθηκαν στην γωνιά της γραφής για να χρησιμοποιούνται κάθε φορά που γράφουμε γράμματα !

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Επιφωνήσεις .. Πως ξεκινάμε να γράφουμε ένα γράμμα ;
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Επιφωνήσεις .. Πως τελειώνει ένα γράμμα

Με αφορμή λοιπόν το πρόγραμμα e-twinnning που δουλεύουμε παράλληλα, αποφασίσαμε να γράψουμε γράμματα μαζί με ζωγραφισμένες Χριστουγεννιάτικες ευχές στους καινούργιους μας φίλους στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αρχίσαμε λοιπόν μετά μανίας να γράφουμε !!

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Το παιδί επιλέγει την επιφώνηση του γράμματος από τον πίνακα αναφοράς !
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Και ξεκινάμε να γράφουμε με μεγάλο ζήλο !!
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Και το γράμμα τελειώνει ….« Σε χαιρετώ »
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Γράμματα παιδιών που στάλθηκαν για το πρόγραμμα e-twinning

Χρησιμοποιώντας τις κάρτες από το blog  sxolikes ataxies  και βάζοντάς τες στην σωστή σειρά, μάθαμε πως να ταχυδρομούμε ένα γράμμα.

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Τα βήματα για να στείλουμε ένα γράμμα !
 Αυτό που χρειαζόμασταν ήταν οι διευθύνσεις των σχολείων που αφού τις βρήκαμε τις κολλήσαμε στον χάρτη μας τις γράψαμε τους φακέλους που ετοιμάστηκαν για το ταχυδρομείο !!
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Κολλήσαμε στον Χάρτη του έργου μας στο e-twinning τις διευθύνσεις των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Όνομα σχολείου , διεύθυνση και ταχυδρομικός κώδικας
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Θα μας βοηθήσουν στην αποστολή των χριστουγεννιάτικων ευχών μας !
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Οι φάκελοι είναι έτοιμοι για το ταχυδρομείο ..

Στη συνέχεια σταθήκαμε στις  καρτ ποστάλ. Παρατηρήσαμε ότι απεικονίζουν από τη μια μεριά ένα τοπίο, μία εικόνα και ότι από την άλλη υπάρχει κενό για το μήνυμά μας και  την διεύθυνση του παραλήπτη. Η κάρτα που παρατηρήσαμε είχε κάνει μακρινό ταξίδι από την άλλη μεριά της γης και ήταν από ένα πολύ αγαπημένο πρόσωπο σταλμένη !!

Αποφασίσαμε λοιπόν να κάνουμε τις δικές μας καρτ ποστάλ, ζωγραφίζοντας και γράφοντας σε ένα πατρόν που φτιάξαμε.

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Μία καρτ ποστάλ ..έτοιμη για να συμπληρωθεί !

Ζωγραφίσαμε λοιπόν την εικόνα και μετά χρησιμοποιώντας ένα βιβλίο διευθύνσεων που φτιάξαμε με τις διευθύνσεις των συμμαθητών, συμπληρώσαμε τις κάρτες !!!

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Ξεκινάμε να ζωγραφίζουμε την εικόνα ..
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Χρησιμοποιούμε το βιβλίο των διευθύνσεων για να συμπληρώσουμε την διεύθυνση του φίλου μας
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Υπογράφουμε και την κάρτα με το όνομά μας
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Το βιβλίο των διευθύνσεων μας !! « ποιος μένει που ; »
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Το βιβλίο αποτελείται από πλαστικοποιημένες καρτέλες με τις διευθύνσεις των παιδιών.
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Οι κάρτες συμπληρώθηκαν …
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Το πίσω μέρος με τις ευχές μας
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
…και το μπροστινό με τις ζωγραφιές μας !

Γράψαμε και ταχυδρομικές επιταγές που θα τις χρησιμοποιούμε στην γωνιά του ταχυδρομείου που ετοιμάζουμε !

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Συμπληρώνω ταχυδρομική επιταγή. Γράφω όνομα και διεύθυνση αποστολέα ..
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
..και όνομα και διεύθυνση παραλήπτη
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Η επιταγή συμπληρωμένη

Τι θα γράψω όμως πάνω στον φάκελο και που ; Μας βοήθησε πολύ μια εικόνα που βρήκαμε στο inmyc.wordpress.com και αφού μιλήσαμε και για την σημασία των ταχυδρομικών κωδικών φτιάξαμε ένα πίνακα για την γωνιά του ταχυδρομείου μας με τις πόλεις των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα e-twinning !

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Πως συμπληρώνουμε τα στοιχεία ενός ταχυδρομικού φακέλου !
Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Οι ταχυδρομικοί κώδικες περιοχών

Και για να εξασκηθούμε γράψαμε σε φακέλους τις δικές μας διευθύνσεις !!!

Γράφω γράμμα, κάρτα, επιταγή ..
Γράφουμε σε φακέλους τις διευθύνσεις μας !

Όλες οι δραστηριότητες είχαν σαν στόχο να αναδείξουν τον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γραπτής γλώσσας, και νομίζω ότι τελικά το καταφέραμε !!

Και συνεχίζουμε !!!

Download :

Καρτ ποστάλ

Βιβλίο διευθύνσεων

Σχολιασμός με χρήση του Facebook

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com