diaxeirisi-thimou

Διαχείριση θυμού – Βήματα για τη Ζωή.

Διαχείριση θυμού. Πολλές φορές οι συμπεριφορές  με τις οποίες εκδηλώνουμε τον θυμό μας δεν είναι πάντα όλες καλή επιλογή. Είναι καλό να μάθουμε τεχνικές χαλάρωσης για να μπορέσουμε να ελέγχουμε τον θυμό μας. Εικοστό μάθημα από το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή». Σε αυτό το μάθημα βασικός στόχος είναι τα παιδιά να μάθουν να ξεχωρίζουν το συναίσθημα από την συμπεριφορά και ποιες συμπεριφορές, με τις οποίες εκδηλώνουμε το θυμό μας, είναι καλές επιλογές και ποιες όχι. Παρατηρήσαμε λοιπόν μερικές κάρτες του προγράμματος και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων, το αν οι συμπεριφορές που είχαν ήταν καλές και πια άλλη επιλογή είχαν. Στη συνέχεια τις χωρίσαμε σε δύο ομάδες του Ναι και του Όχι.

Διαχείριση θυμού
Είδαμε σε εικόνες διάφορες συμπεριφορές εκδήλωσης του θυμού και προτείναμε εναλλακτικές συμπεριφορές.
Διαχείριση θυμού
Χωρίσαμε τις εικόνες σε δύο ομάδες.
Μιλήσαμε για τα τρία βασικά βήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν  τα παιδιά για να ηρεμήσουν : Στάσου (μην κάνεις βιαστικά πράγματα πάνω στο θυμό σου), Σκέψου ( ποιος θα είναι ένας καλός τρόπος για να ηρεμήσεις και να σου φύγει ο θυμός σου) και Πράξε (κάνε αυτό που σκέφτηκες πως θα σε ηρεμήσει). Τα γράψαμε σε κόκκινο , πορτοκαλί και πράσινο μπαλόνι και τα βάλαμε να τα κρατάει ο «θυμωμένος άνθρωπος» που είχαμε φτιάξει , για να μας τα θυμίζει. Επίσης μάθαμε και την τεχνική της χελώνας και βάλαμε να καθίσει στην καρέκλα της ηρεμίας την Λόλα την Χελώνα που μας ηρεμεί.
Διαχείριση θυμού
Ο «Θυμωμένος» κρατάει τα μπαλόνια με τα τρία βήματα ηρεμίας.
Διαχείριση θυμού
Τεχνική της χελώνας.
Διαχείριση θυμού
Η Λόλα η χελώνα που απαλύνει τον θυμό μας

Τα περισσότερα παιδιά στην ερώτηση «τι κάνουμε για να ηρεμήσουμε» απάντησαν παίρνουμε βαθιές ανάσες. Για να μάθουμε λοιπόν σωστά και να θυμόμαστε την τεχνική αυτή συμφωνήσαμε να μετράμε μέχρι το πέντε αντίστροφα, αργά, κάνοντας εισπνοή σαν να μυρίζουμε ένα λουλούδι και εκπνοή σαν να σβήνουμε ένα κεράκι. Έφτιαξα και τους ανάλογους πίνακες για το σπίτι των συναισθημάτων (μας βοηθάνε πολύ). Στην συνέχεια φτιάξαμε και ανεμόμυλους για να μάθουμε να ελέγχουμε την αναπνοή μας φυσώντας τους.

Διαχείριση θυμού
Μετράμε ως το πέντε παίρνοντας βαθιές ανάσες.
Διαχείριση θυμού
Εισπνοή σαν να μυρίζουμε λουλούδι ..εκπνοή σαν αν σβήνουμε κεράκι.
Διαχείριση θυμού
Οι ανεμόμυλοι που φτιάξαμε μας βοηθάνε στον έλεγχο της αναπνοής μας.
Διαχείριση θυμού
Φφφφφφφφφ

Τις προτάσεις των παιδιών τις κατέγραψα σε ένα πίνακα και κάθε φορά που ένα θυμωμένο παιδί θα εφαρμόζει κάποια τεχνική χαλάρωσης θα μας το δείχνει κλείνοντας την ανάλογη εικόνα. Αφού κάνει τις τεχνικές και ηρεμήσει, μπορεί πλέον ήρεμος να συζητήσει με κάποιον φίλο του για το πρόβλημά του.

Διαχείριση θυμού
Οι τεχνικές χαλάρωσης που επέλεξαν τα παιδιά, συγκεντρωμένες σε ένα πίνακα.
 Φτιάξαμε και το καλάθι της ηρεμίας βάζοντας μέσα το μαξιλάρι του θυμού, μαλακά μπαλάκια, το όργανο της βροχής, τις  φωτογραφίες με τις τεχνικές χαλάρωσης, ένα μπλοκ ζωγραφικής και  ένα βάζο γεμάτο χαλίκια και κρυμμένους μικρούς θησαυρούς. Τα παιδιά προσπαθούν αναποδογυρίζοντας το βάζο  αργά, να βρουν τους μικρούς κρυμμένους θησαυρούς, (αποσπώντας για λίγο την προσοχή από την πηγή που τους προκαλεί τον θυμό).
Διαχείριση θυμού
Οι υπόλοιπες συγκεντρωμένες στο καλάθι της ηρεμίας. Το μαξιλάρι του θυμού, το μαλακό μπαλάκι, φωτογραφίες από τις τεχνικές χαλάρωσης που μάθαμε, το όργανο της βροχής, μπλοκ ζωγραφικής και..
Διαχείριση θυμού
..ένα βάζο με χαλίκι χρωματιστό που μέσα του κρύβει θαμμένους μικρούς θησαυρούς.

Διαχείριση θυμού – Τεχνικές χαλάρωσης

Σε προηγούμενη ανάρτηση μιλώντας για το συναίσθημα του θυμού μιλήσαμε για τα σημάδια του σώματος μας  όσο φορά τον θυμό. Στις τεχνικές χαλάρωσης που μάθαμε  με τα παιδιά και με αφορμή μία ανάρτηση που βρήκα στο διαδίκτυο  στην ιστοσελίδα : kimscounselingcorner.com, μάθαμε να χρησιμοποιούμε, κάθε φορά, διάφορα μέρη του σώματος μας για να χαλαρώνουμε.
Εκτός λοιπόν από την τεχνική της χελώνας που χρησιμοποιούμε τον λαιμό και τους ώμους , μάθαμε και
  • την τεχνική «Μασάω το καρότο» που χρησιμοποιούμε τα δόντια μας. Δαγκώνουμε με πολύ δύναμη τα δόντια μας μετρώντας μέχρι το δέκα σαν να μασάμε ένα πολύ σκληρό καρότο.
  • Την τεχνική «Ο Φράκτης» χρησιμοποιώντας τους μύες της κοιλιάς μας. Ρουφάμε την κοιλιά μας μετρώντας μέχρι το δέκα σαν να θέλουμε να περάσουμε ανάμεσα από έναν φράκτη.
  • Την τεχνική «Στύβω το λεμόνι» χρησιμοποιώντας τα δάκτυλα των χεριών μας. Σφίγγουμε τα χέρια μας σαν να κρατάμε ένα λεμόνι που θέλουμε να στύψουμε μετρώντας μέχρι το δέκα.
  • Την τεχνική  «Λακκούβα με λάσπες» χρησιμοποιώντας τα πόδια και τα δάκτυλα των ποδιών μας. Πιέζουμε τα πόδια μας και τα δάκτυλά μας σαν να βρισκόμαστε σε μια λακκούβα με λάσπες και προσπαθούμε να μην πέσουμε, μετρώντας μέχρι το δέκα.
Διαχείριση θυμού
Οι πέντε τεχνικές χαλάρωσης που μάθαμε και επικεντρώνεται η κάθε μια σε ένα σημείο του σώματος.
Διαχείριση θυμού
Τις εικόνες με τις διάφορες τεχνικές που μάθαμε τις ενώσαμε και τις βάλαμε στο καλάθι της ηρεμίας για να επιλέγουν κάθε φορά μία τεχνική.
Αφού λοιπόν μιλήσαμε για τις διάφορες τεχνικές φτιάξαμε το «θυμωμένο και το ήρεμο χεράκι». Κόψαμε τα αποτυπώματα των δύο χεριών μας και το ένα το ζωγραφίσαμε θυμωμένο και το άλλο ήρεμο. Συνδέσαμε τις δύο παλάμες με μία λωρίδα χαρτιού στην οποία ζωγραφίσαμε τις τεχνικές που κάνουμε για να γίνει το θυμωμένο χεράκι ήρεμο. (Μία δραστηριότητα που μου έδειξε πόσο τα παιδιά είχαν κατανοήσει την ανάγκη των τεχνικών).
Διαχείριση θυμού
Τι τεχνικές χαλάρωσης κάνουμε για να γίνει το θυμωμένο χεράκι ήρεμο;
Διαχείριση Θυμού
Ζωγραφίζουμε τι μας χαλαρώνει ..
Διαχείριση Θυμού
…και μας ηρεμεί.

Διαχείριση θυμού – Σβήνω τον θυμό μου !

Τελευταία σας άφησα την δραστηριότητα που ευχαριστηθήκαμε πάρα πολύ, καθώς μας βοήθησε να εκτονωθούμε και να σβήσουμε τον θυμό μας.

Στην αυλή σε ένα εξωτερικό τοίχο του σχολείου μας, κολλήσαμε χαρτί του μέτρου και ζωγραφίσαμε πάνω σε αυτό ότι μας θυμώνει.  Στην συνέχεια πήραμε κομμάτια χαρτιού από ρολό κουζίνας και αφού τα μουσκεύψαμε σε μία λεκάνη με νερό τα πετάγαμε με δύναμη πάνω στον τοίχο που είχαμε ζωγραφίσει. Το χαρτί κόλλαγε στον τοίχο και καθώς οι ζωγραφιές μας – θυμός βρεχόταν, ξεθώριαζαν σιγά σιγά. Μας άρεσε πάρα πολύ ! Το αποτέλεσμα ήταν να βγάλουμε την ένταση από μέσα μας και να «σβήσουμε» τον θυμό μας!
Διαχείριση Θυμού
Ζωγραφίσαμε στιγμές που νιώσαμε θυμό μέσα μας!!
Διαχείριση Θυμού
Ψηλά στον τοίχο έγραψα ότι μου είπαν τα παιδιά.
Διαχείριση Θυμού
Ο τοίχος μας γέμισε με θυμωμένες φατσούλες..
Διαχείριση Θυμού
Αρχίσαμε με μανία να «χτυπάμε» και να «βρέχουμε» τον θυμό μας.
Διαχείριση Θυμού
Ο τοίχος γέμισε από βρεγμένα χαρτιά…
Διαχείριση Θυμού
Που άρχισαν σιγά – σιγά να ξεθωριάζουν …
Διαχείριση Θυμού
..και να σβήνουν τον θυμό μας!!

Τώρα πια έχουμε ηρεμήσει και είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε γιαυτό που μας θύμωσε..

Ο επόμενος στόχος μας να δημιουργήσουμε γωνιά για την ηρεμία στο σπίτι των συναισθημάτων.

Download:

Μπορείτε να κατεβάσετε την κάρτα  «Ηρεμώ παίρνοντας βαθιές ανάσες»,

την κάρτα «εισπνοή – εκπνοή», την κάρτα  «Όταν θυμώνω επιλέγω τρόπο να ηρεμήσω», την «τεχνική της χελώνας»,

και τις «κάρτες με τις τεχνικές χαλάρωσης».

Σχολιασμός με χρήση του Facebook

5 Σχόλια

  1. ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΠΗ! ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΣΠΝΟΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ! ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΣΕ ΚΑΙ Η ΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΦΥΛΛΑ.
    ΕΓΩ ΔΕ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΝΙΑ (ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ, ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΤΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΚΑΒΟΥΚΙ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΜΙΛΑΩ – ΑΚΟΥΩ, ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΤΟ ΒΙΩΜΑ ΤΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΤΟΥ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.

    ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ, ΜΙΛΗΣΑ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΌΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ, ΑΛΛΑ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΜΑΣ, ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΝΕΚΡΙΝΕ. ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ 60 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ!!!!! ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΕΔΩ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ!!!

    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΟΠΗ ΜΟΥ!

    • Μαρία μου οι περισσότερες από τις δραστηριότητες που κάναμε δεν περιλαμβάνονται στο βιβλίο. Είναι ιδέες που βρήκα διαβάζοντας και ψάχνοντας στο διαδίκτυο σε site σχολικών συμβούλων στο εξωτερικό. Συνήθως στις αναρτήσεις μου βάζω το παραπάνω γιατί έτσι και αλλιώς τις δραστηριότητες του βιβλίου μπορεί να της βρει ο καθένας αγοράζοντάς το. Οι τεχνικές χαλάρωσης και ιδίως αυτές που επικεντρώνονται σε ένα συγκεκριμένο μέρος του σώματος κάθε φορά , και που έκανε και κάρτες η Τανια, μου άρεσαν γιατί στον θυμό είχαμε ασχοληθεί αρκετά με τα μέρη του σώματός μας που εκδηλώνεται ο θυμός. Άλλωστε αυτές οι τεχνικές είναι για να αντιμετωπίσει το παιδί τον θυμό του και μετά ήρεμο πια να συνομιλήσει και να βρει λύση. Δεν ξέρω αν κρύβονται συμφέροντα πίσω από την όλη διαδικασία (άλλωστε στην Ελλάδα ζούμε) ..εγώ το αντιμετωπίζω σαν κάτι που δοκιμάζω και βλέπω τα κατά του και τα καλά του. Άλλωστε όπως σου ξαναέγραψα όλες οι ενστάσεις μας καταγράφονται ..

  2. ΤΟ ΞΕΡΩ ΠΟΠΗ ΜΟΥ! ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑ ΠΑΛΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΤΙ ΛΕΩ.
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ ΟΤΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΛΑ – ΚΑΚΑ, ΘΕΤΙΚΑ – ΑΡΝΗΤΙΚΑ), ΣΤΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΖΗΤΑΕΙ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΟ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΕ ΛΥΠΑΜΑΙ ΟΤΑΝ… ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕΣ ΚΙ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!
    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΑΛΛΑ (ΟΠΩΣ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΙ) ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΜΟΝΩΣ ΩΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ. ΕΚΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΧΩ ΘΕΜΑ ΕΓΩ.
    ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ Η ΚΑΘΕΜΙΑ ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ (ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΑ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ). Η ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΟΥ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, ΑΝ ΜΕ ΠΙΑΝΕΙΣ…
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ!

  3. Υπέροχες οι δραστηρίοτητές σας Πόπη μου!
    Για άλλη μία φόρα με βοήθησες απίστευτα
    στην διαπραγμάτευση του θέματος αυτού.
    Ευχαριστούμε πάρα πολύ που μοιράζεσαι μαζί μας
    το υλικό που χρησιμοποιείτε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com