Η σχέση ανάμεσα στην αιτία και το αποτέλεσμα και ο επαγωγικός τρόπος σχέσης αποτελούν στόχους του 8ου μαθήματος του προγράμματος “Βήματα για τη ζωή” .
Το μάθημα ήταν αρκετά ενδιαφέρον αλλά χρειάσθηκε αρκετό κατάλληλο υλικό για την κατανόηση των εννοιών. Είδαμε και σχολιάσαμε κάρτες αιτίας αποτελέσματος (Αν -Τότε ) .
Εικόνες Αιτίας αποτελέσματος
Φτιάξαμε έναν πίνακα με “παραθυράκια” που στην μία στήλη υπήρχε η αιτία (Αν ) και στην άλλη το αποτέλεσμα (Τότε) .
Ο πίνακας με τα παραθυράκιαΚάτω από τα παράθυρα είναι η εικόνα της αιτίας και του αποτελέσματος
Παίξαμε με παντομίμα τις έννοιες και παζλ με ζευγάρια ( είχα φτιάξει ανά δύο κομμάτια παζλ εικόνες Αιτίας Αποτελέσματος και τα παιδιά έπρεπε να τα ταιριάξουν ) .
Αν πεινάμε ..τότε θα φάμε ..Το κουτί του παζλ με εικόνες αιτίας -αποτελέσματος το οποίο το βάλαμε στην γωνιά του παιδαγωγικού υλικούΤα ζευγάρια προσπαθούν να ταιριάξουν τις εικόνεςΤου άρεσε πολύ και συζητήσαμε πάρα πολύ γύρω από τις εικόνες .... προτείνοντας τα παιδιά και άλλες ιδέες για το αποτέλεσμα της κάθε αιτίας.
Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στις έννοιες “Γιατί – Επειδή” παρουσιάζοντας φωτογραφίες ενός αγοριού χαρούμενου και ενός κοριτσιού που έκλαιγε ..
– “Πως αισθάνεται το αγόρι;
-“Χαρούμενο”
“Γιατί αισθάνεται χαρούμενο ;”
“Επειδή ……..”
Τα παιδιά σκέφτηκαν πολλές αιτίας για τον λόγο που τα παιδιά ήταν χαρούμενα ή λυπημένα..
Στην συνέχεια φτιάξαμε τα σπιτάκια του “Γιατί – επειδή ” κολλώντας αντίστοιχες εικόνες στα παράθυρά τους.
Τα σπιτάκια του “Γιατί επειδή ” . “Γιατί φτιάξαμε χιονάνθρωπο;” – “Επειδή χιόνισε”, “Γιατί βγήκε το ουράνιο τόξο;” – “Επειδή έβρεχε” , “Γιατί σηκώνει το κορίτσι το χέρι του ;” – “Επειδή έχει να κάνει μια ερώτηση” ..
Τέλος έφτιαξε ο καθένας το δικό του σπιτάκι .
(Έχω φτιάξει άλλο ένα φύλλο εργασίας για την εμπέδωση των εννοιών “Αν – Τότε” , το οποίο μπορείτε να το κατεβάσετε από τα αρχεία παρακάτω.)
Download:
Τις εικόνες για τον πίνακα με τα παράθυρα μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ.