Σταγόνες και κύκλοι. Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί πόσες σταγόνες χωράνε σε έναν κύκλο ή αν βάλουμε 100 σταγόνες νερού σε ένα ποτήρι τι θα συμβεί; Εμείς κάναμε τις προβλέψεις μας, πειραματιστήκαμε, επαληθεύσαμε και καταγράψαμε τα αποτελέσματα ! stem
Σταγόνες και κύκλοι
Ξεκινώντας το πρόγραμμα μας εστιάσαμε αρχικά στο εξής ερώτημα : «Πώς βρέθηκε το νερό μέσα στο ποτήρι;» (η ιστορία ξεκινάει με την σταγόνα που πέφτει από το ποτήρι..). Τα παιδιά κατέγραψαν τις ιδέες τους.
Πώς βρέθηκε η σταγόνα στο ποτήρι;
Άραγε η σταγόνα ήταν μόνη στο ποτήρι; Τι θα γίνει αν σε ένα ποτήρι βάλουμε 100 σταγόνες;
Τα παιδιά έκαναν την πρόβλεψή τους ( το 99% είπαν ότι το ποτήρι θα γεμίσει νερό και ότι θα ξεχειλίσει χχ) και μετά μέτρησαν και έβαλαν 100 σταγόνες σε ένα ποτήρι ! Κατέγραψαν το αποτέλεσμα (λίγο απογοητευμένα θα λεγα χχ)
Αν βάλω 100 σταγόνες νερού σε ένα ποτήρι τι θα συμβεί;Τοποθετούμε σταγόνες στο ποτήρι
Πέφτοντας η σταγόνα όμως από το ποτήρι δημιούργησε ένα κύκλο στο τραπέζι .. Η πρώτη πρόκληση του έργου δόθηκε! «Πόσες σταγόνες χωράνε στους κύκλους που θα σχεδιάσετε ;»
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και αφού ζωγράφισαν σε φύλλα λαδόκολλας τρεις ή τέσσερις κύκλους διαφορετικών μεγεθών άρχισαν να ρίχνουν σταγόνες σε κάθε κύκλο και να αριθμούν! Στη συνέχεια μετέφεραν τα δεδομένα σε φύλλα εργασίας!
Πόσες σταγόνες χωράνε σε κάθε κύκλο;Γεμίζουμε τους κύκλους με σταγόνες και μετράμε !
Καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας !
Οι κύκλοι μεταφέρθηκαν στο χαλί και προσπαθήσαμε με τα σώματά μας να τους γεμίσουμε κάνοντας αρχικά τις προβλέψεις μας !
Τοποθετούμε κύκλους στο πάτωμα ……και ανάλογα με το μέγεθος τους γεμίζουμε με τα σώματά μας !
Δημιουργήσαμε ένα χάρτη beebot με κύκλους σε διαφορετικά μεγέθη. Η αποστολή μας ήταν να οδηγούμε τη μελισσούλα, προγραμματίζοντας της στον κύκλο που επιλέγαμε κάθε φορά:
Οδηγούμε την μελισσούλα στον κύκλο που επιλέγουμε !Μαθαίνοντας μεγέθη και χρώματα !
Το ταξίδι μας συνεχίζεται με περισσότερες προκλήσεις !!