Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο |Ψωμί

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο. Επισκεφτήκαμε το λαογραφικό μουσείο της περιοχής μας, παρατηρήσαμε, καταγράψαμε εκθέματα σχετικά με την σπορά και τον κύκλο του ψωμιού και παίξαμε πολλά παιχνίδια.

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο

Στο χωριό Βαϊνιά, βόρεια της Ιεράπετρας βρίσκεται το λαογραφικό μουσείο με πλήθος παλιών αγροτικών εργαλείων, υφαντικών και οικιακών αντικειμένων. Αυτό το μουσείο αποφασίσαμε να επισκεφτούμε και να παρατηρήσουμε τα αντικείμενα  που σχετίζονταν με το πρόγραμμα μας για το ψωμί.

Αφού προετοιμαστήκαμε πρώτα και συζητήσαμε για τους κανόνες του μουσείου χρησιμοποιώντας το υλικό που βρήκαμε από το Blog : pro-sxolika.blogspot.gr και είδαμε στον υπολογιστή πολλά είδη μουσείων επικεντρωθήκαμε στο λαογραφικό και φανταστήκαμε πως θα μπορούσε να είναι.

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Κανόνες του μουσείου
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Πως φαντάζεσαι το μουσείο που θα επισκεφτούμε ;
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Το κάθε παιδί το φαντάζεται διαφορετικό

Επιβιβαστήκαμε την ημέρα της εκδρομής με μεγάλη χαρά στο λεωφορείο και ανυπομονώντας για τα αντικείμενα της  συλλογής του μουσείου.

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση
 Φτάσαμε στο χωριό και μέχρι να τελειώσει το  άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου (που ταξιδέψαμε μαζί του)  από την περιήγησή του στο μουσείου, εμείς κάναμε προθέρμανση με πολλά παιχνίδια ! Παίξαμε την «Πινακωτή Πινακώτη», που πολύ την αγαπήσαμε, το παιχνίδι «Καρβελά, Καρβελά πόσα καρβέλια έχει ο φούρνος;» και την «Πίτα» !
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Πινακωτή, πινακωτή ..
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Καρβελά, Καρβελά πόσα καρβέλια κάνεις ;  …

Και έφτασε η στιγμή να επισκεφτούμε το μουσείο. Τα παιδιά είχαν  χωριστεί σε δύο ομάδες, τα «ψωμιά» (κίτρινη ομάδα) και τα «κουλούρια» (πράσινη ομάδα). Η κάθε ομάδα έμπαινε στο μουσείο, το οποίο αποτελούταν από τέσσερα δωμάτια ( καθιστικό, αποθήκη, κρεβατοκάμαρα και κουζίνα) κρατώντας μια λίστα αντικείμενων που υπήρχαν στα εκθέματα του μουσείου. Έπρεπε λοιπόν να τα ανακαλύψουν και να  συμπληρώσουν επιτυχώς την λίστα τους. Παράλληλα η κάθε ομάδα είχε και ένα μυστικό αντικείμενο που έπρεπε να βρει και το οποίο τους είχε δοθεί σε μισή εικόνα με κάποιες πληροφορίες για την χρήση του.  Η μία ομάδα είχε μυστικό αντικείμενο το «κόσκινο» και η άλλη το «βολόσυρο».

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Λαογραφικό μουσείο
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Το έντυπο καταγραφής των εκθεμάτων
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Παρατηρώντας τα αντικείμενα …
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Ψάχνουμε για τα αντικείμενα της λίστας μας …
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
και τα σημειώνουμε στην λίστα μας.
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Να και άλλα αντικείμενα εδώ !!
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Και στο δωμάτιο της παραδοσιακής κουζίνας οι μικροί ερευνητές ..καταγράφουν
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Το φύλλο εργασίας με το πρώτο μυστικό αντικείμενο ( κόσκινο)
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Αφού το εντοπίσουμε συμπληρώνουμε το υπόλοιπο μισό
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Το δεύτερο μυστικό αντικείμενο ( το βολόσυρο)
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Και αυτό εντοπίστηκε και ζωγραφίστηκε !

Μπορείτε να δείτε και μερικές φωτογραφίες από τα εκθέματα του μουσείου !

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Μερικά εκθέματα του μουσείου
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Εκθέματα από το λαογραφικό μουσείο Βαϊνιάς
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Εκθέματα από το λαογραφικό μουσείο Βαϊνιάς

Η κυρία Μαρία που μας φιλοξένησε μας έδωσε σημαντικές πληροφορίες και για τα άλλα εκθέματα που μας έκαναν εντύπωση. Βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί της και την αποχαιρετήσαμε γεμάτοι εικόνες και καινούργιες πληροφορίες !

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Μια αναμνηστική φωτογραφία

Στη συνέχεια κάναμε μία μικρή βόλτα στο χωρίο και σταθήκαμε σε ένα παραδοσιακό καφενείο για να φάμε το δεκατιανό μας και να πιούμε τους χυμούς που μας περίμεναν !

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Βόλτα στο χωριό
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Ώρα για ξεκούραση και δεκατιανό !

Επιστρέψαμε πίσω στο σχολείο μας και ξεκίνησε μια μεγάλη συζήτηση για τις εντυπώσεις μας ! Στα παιδιά δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με το μουσείο χωρισμένο σε τέσσερα δωμάτια. Σε αυτό έπρεπε να ζωγραφίσουν τι αντικείμενα είχαν παρατηρήσει. Και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τις λεπτομέρειες που μου ζωγράφισαν !

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Το φύλλο εργασίας που δόθηκε στο νηπιαγωγείο
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Οι εντυπώσεις και οι καταγραφές μας από την επίσκεψη
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Σε κάθε δωμάτιο του μουσείου ζωγράφισαν ότι αντικείμενα θυμόντουσαν !
 Σε αυτό το σημείο θέλω να σας παρουσιάσω την εργασία ενός παιδιού της τάξης, του Χρήστου, ο οποίος μου ζήτησε στην τάξη  τέσσερα χαρτιά Α4, στα οποία ζωγράφισε το κάθε δωμάτιο του μουσείου, τα κόλλησε σε χαρτί του μέτρου, έκανε την σκεπή του μουσείου, ζωγράφισε την εξωτερική αυλή και το λεωφορείο που μας πήγε εκδρομή !!
Το αποτέλεσμα μοναδικό  και η καλύτερη αξιολόγηση της επίσκεψής μας. Δεν νομίζετε ;
Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Ζωγραφίζοντας το μουσείο
Το μουσείο που έφτιαξε ο Χρήστος
Το μουσείο που έφτιαξε ο Χρήστος
Το καθιστικό και η κρεβατοκάμαρα
Το καθιστικό και η κρεβατοκάμαρα
Η αποθήκη και η κουζίνα
Η αποθήκη και η κουζίνα
Η αυλή του μουσείου ...
Η αυλή του μουσείου …
 το λεωφορείο
..και το λεωφορείο που μας πήγε !!

Το πρόγραμμά μας συνεχίζεται με την επίσκεψή μας  στον φούρνο της γειτονιάς !

300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - CalculatorsVresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ