Πίνακες Χριστουγεννιάτικα δέντρα. Διάφορες δραστηριότητες σχετικές με δύο πίνακες που έχουν κεντρικό τους θέμα το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Παιχνίδια με ήχους, μουσική και ζωντάνεμα των πινάκων !
Πίνακες Χριστουγεννιάτικα δέντρα
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με Χριστουγεννιάτικους πίνακες και μετά τον Πίνακα του Λύτρα ασχοληθήκαμε με άλλους δύο, που το κεντρικό τους θέμα είναι το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Θα σας παρουσιάσω μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε καθώς πολλές από αυτές είναι παρόμοιες με αυτές που κάναμε στον Πίνακα του Λύτρα.
Ο πίνακας του Viggo Johansen έχει στο κέντρο του ένα τεράστιο Χριστουγεννιάτικο δέντρο που γύρω από αυτό χορεύουν παιδιά και γυναίκες ! Μόλις τους τον παρουσίασα τα παιδιά άρχισαν αυθόρμητα να τραγουδάνε το τραγούδι : «Ω έλατο»
Αφού παρατηρήσαμε τον πίνακα και συζητήσαμε για αυτόν ( την εποχή, πόσα άτομα υπάρχουν, παιδιά, μεγάλοι, σε ποιο χώρο βρίσκονται κλπ) ακούγοντας το τραγούδι, σηκωνόταν ένα ένα παιδί και έβαζε ένα στολίδι στο δέντρο. Μόλις το τραγούδι σταμάταγε (παύση) κοκκάλωνε σε όποια στάση και αν ήταν . Μόλις η μουσική ξεκίναγε πάλι συνέχιζε.
Στολίζοντας το δέντρο μας
Αυτή την φορά στα παιδιά ζητήθηκε αφού παρατηρήσουν καλά τον πίνακα να βρουν μέσα στην τάξη ή και έξω από αυτήν όποια αντικείμενα μπορούσαν που να σχετίζονται με αυτόν. Όπως θα δείτε δεν τα πήγαν άσχημα. Μάζεψαν λουλούδια από την αυλή, έφεραν έναν μικρό καθρέφτη από την γωνιά των συναισθημάτων, το μαρμάρινο εδώλιο.
Αντικείμενα της τάξης που βρήκαμε στην τάξη μας και στην αυλή
Στη συνέχεια είχαν σειρά τα χρώματα του πίνακα και πάλι !
Ψάχνοντας τα χρώματα του πίνακα
Αφού χορέψαμε γύρω από αυτόν σειρά είχε το παιχνίδι : « Το αστέρι και η ευχή». Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Μία γύρω από το δέντρο και η άλλη απέξω. Η ομάδα που καθόταν γύρω από το δέντρο είχε το αστέρι του δέντρου που το γύριζε από χέρι σε χέρι όση ώρα ακουγόταν το τραγούδι «Ω έλατο» από την άλλη ομάδα. Μόλις η ομάδα η έξω σταμάταγε το τραγούδι, το παιδί που κράταγε εκείνη την ώρα το αστέρι έπρεπε να μας πει μια Χριστουγεννιάτικη ευχή. Το τραγούδι μετά συνεχιζόταν από το σημείο που είχε σταματήσει !
Γύρω από το δέντρο παίζουμε το παιχνίδι : « το αστέρι και η ευχή»
Και επειδή επίκεντρο όπως είπαμε είναι το χριστουγεννιάτικο δέντρο φτιάξαμε και μεις το δέντρο των ευχών που τοποθετήθηκε στην γωνιά της γραφής.
Χριστουγεννιάτικο δέντρο με ευχές
Ένα παιδί έφερε στην τάξη φύλλα βαμμένα χρυσά και σκεφτήκαμε να τα κάνουμε έναν πίνακα με προσθήκη διαφόρων υλικών αλλά με πρωταγωνιστή ένα δέντρο. Και το αποτέλεσμα βγήκε εντυπωσιακό ! Στο τέλος προσθέσαμε και λίγο χοντρό αλάτι που μας είχαν στείλει οι φίλοι μας οι μικροί επιστήμονες από την Λέσβο !!
Δημιουργώντας έναν πίνακα από φύλλαΧριστουγεννιάτικο δέντρο με ανακυκλώσιμα ( φύλλα, σύρμα κουζίνας, χοντρό αλάτι )Λεπτομέρειες του Πίνακα
Συνεχίζοντας τις κατασκευές με δέντρα, δημιουργήσαμε ένα τοπίο σε αποχρώσεις κοκκινοπορτοκαλί και με ασπρόμαυρα έλατα που διακόσμησε την είσοδο του νηπιαγωγείου μας !
Φτιάχνοντας χειμωνιάτικο τοπίοΧειμωνιάτικο τοπίο με δέντρα ασπρόμαυρα
Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια και φτιάξαμε ακόμα και κάρτες με θέμα το Χριστουγεννιάτικο δέντρο !
Παίζοντας παιχνίδια με Χριστουγεννιάτικα δέντραΚάρτες με Χριστουγεννιάτικα δέντρα !
Ο πίνακας αυτός θα ακολουθεί στην γιορτή μας τον πίνακα του Λύτρα και θα ζωντανέψει με στόλισμα και χορό γύρω από το δέντρο !
Πίνακας δεύτερος : Alan Maley – Circle of Love
Ένας πίνακας με πολλές λεπτομέρειες για συζήτηση και δραματοποίηση !
Alan Maley – Circle of Love
Σε αυτόν τον πίνακα εστιάσαμε πάλι στους ήχους του (που έχει αρκετούς) αλλά και σε ποια αντικείμενα ή πρόσωπα θα μπορούσαν να ζωντανέψουν και να ξεπηδήσουν από τον πίνακα !
Επομένως έπρεπε να παρατηρηθεί πολύ καλά. Δυσκολευτήκαμε πολύ να διακρίνουμε το στρατιωτάκι που έπαιζε το μικρό αγόρι μπροστά από το στολισμένο δέντρο.
Το στρατιωτάκι του πίνακα πολύ μας παίδεψε !
Όσο αφορά τα χρώματα καθόλου δεν ζοριστήκαμε μια και είχαμε πλέον εξασκηθεί χχχ.
Διαλέγοντας τα χρώματα του πίνακαΟ πίνακας με τα χρώματα του !
Κάναμε με τα δάκτυλα μας το χιόνι πως ακούγεται από το παράθυρο του σπιτιού και ζωντανέψαμε την κούκλα του πίνακα ! Επίσης τα παιδιά εστιάζοντας στο μικρό τρενάκι το δραματοποιήσανε και συγχρόνως αφού αρχικά έκαναν με το στόμα τους τον ήχο, το τραγούδησαν ( « Το τρένο περνά τσαφ, τσουφ…»). Σειρά είχε βέβαια η γάτα ! Εκεί να δείτε. Η γάτα δείχνει τα νύχια της , γλύφεται , ξύνει τα αυτιά της, νιαουρίζει δυνατά, σιγά, θυμωμένα, άγρια, ναζιάρικα !!
Πως ακούγεται το χιόνι που πέφτει έξω από το παράθυρο του πίνακα ;Γινόμαστε κούκλες ….…και ένα μεγάλο τρενάκι !Η γάτα του πίνακα γλείφεται και μας δείχνει τα νύχια της !
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες γατών. Η μία ομάδα ακούγοντας το ταμπουρίνο αγρίευε και έδειχνε τα νύχια της και η άλλη ακούγοντας τις μαράκες ησύχαζε και γλυφόταν !
Δύο μουσικά όργανα, ταμπουρίνο και μαράκες για τις γάτες !Η μία ομάδα από τις γάτες ακούγοντας το όργανό της δείχνει τα νύχια της και ή άλλη γλείφεται !
Όλοι οι ήχοι, τραγούδια και οι μουσικές από τον πίνακα προστέθηκαν σε μία αφίσα στο Thinglink.com.
Στο τέλος ο πίνακας ζωντάνεψε. Τα παιδιά στήθηκαν μπροστά από ένα λευκό φόντο, θέλοντας να εστιάσουμε μόνο στα πρόσωπα του πίνακα. Αρχικά ζωντάνεψε η μαμά που τραγούδησε στο μωρό το τραγούδι του Ρούντολφ (χχ) και μετά η γάτα που καθόταν δίπλα της ! Μετά η κούκλα με το κορίτσακι χόρεψαν και οι σβούρες στριφογύριζαν στο πάτωμα.
Αναπαράσταση του πίνακαΖωντάνεμα της μαμάςΗ γάτα ζωντανεύειΟι σβούρες
Για το τέλος αφήσαμε το παιδί που σηκώνεται γίνεται σταθμάρχης και το τρένο ξεκινάει !!!!!
Το παιδί γίνεται σταθμάρχης ……και το τρένο ξεκινάει !!!!
Κατασκευάσαμε μαζί με τα παιδιά του κλασσικού τμήματος και την αφίσα της πρόσκλησής μας με ήρωες από τους πίνακες φτιάχνοντας ένα κολάζ και ετοιμαζόμαστε για την γιορτή !!