Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM

Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, επιλέγουν υλικά και πειραματίζονται με αυτά σε ένα αυτοσχέδιο ποτάμι. Ποιο υλικό θα σταματήσει το νερό ; / stem

Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με το φράγμα, τα παιδιά έπρεπε αυτή τη φορά να πειραματιστούν με απλά υλικά για να  διαπιστώσουν ποιο υλικό θα μπορέσει να σταματήσει την ορμή ενός ποταμού. Τα υλικά δεν δόθηκαν από τους εκπαιδευτικούς αλλά  τέθηκε στα παιδιά το παρακάτω ερώτημα:

«Με τι θα μπορούσατε να φτιάξετε ένα φράγμα σε ένα ποτάμι. Προσοχή για να είναι επιτυχημένη η προσπάθεια πρέπει να μαζευτεί τόσο νερό ώστε να επιπλέουν στο ποτάμι μικρές βαρκούλες.»

Όλες οι ιδέες καταγράφηκαν και έγιναν υποθέσεις για το αποτέλεσμα !

Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Καταγράφουμε με τι υλικά θα πειραματιστούμε και κανουμε τις υποθέσεις μας

 Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και άρχισαν αν ψάχνουν στο σχολείο τα υλικά που είχαν προτείνει!

Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Οι ομάδες ψάχνουν τα υλικά που έχουν προτείνει
 Φτιάξαμε ένα ομοίωμα ποταμιού από φύλλο αλουμινόχαρτου, μικρές βαρκούλες από καπάκια μπουκαλιού για την επαλήθευση  και αφού μαζέψαμε τα υλικά ετοιμαστήκαμε να πειραματιστούμε ! Βγήκαμε στην αυλή και με ένα λάστιχο ρίχναμε συνεχώς νερό στο ποτάμι μας !
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Φτιάχνουμε ένα μεγάλο ποτάμι από αλουμινόχαρτο και συγκεντρώνουμε τα υλικά μας
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Τοποθετούμε στην αυλή το «ποτάμι» και ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε
 Η κάθε  ομάδα δοκίμαζε το υλικό που είχε προτείνει και στη συνέχεια συζητάγαμε το αποτέλεσμα ! Ξεκινήσαμε από την ομάδα της λάσπης. Η ομάδα είχε βγει στην αυλή είχε φτιάξει μόνη της λάσπη και ήταν έτοιμη να την δοκιμάσει ! Βάζοντας την στο «ποτάμι» η λάσπη παρασυρόταν από το νερό ! Στη συνέχεια με το λάστιχο και αυξάνοντας την πίεση του νερού διαπιστώσαμε ότι μεταφερόταν πολύ γρήγορα μέχρι που απλώθηκε παντού !
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Δοκιμάζουμε «φράγμα» από λάσπη
Η δεύτερη ομάδα ήταν η ομάδα του πλαστικού. Αυτή η ομάδα είχε διαλέξει αρχικά ένα μικρό μπολ και στη συνέχεια έφερε ένα μεγαλύτερο γιατί διαπίστωσε ότι το νερό  έφευγε από τα πλάγια. Μόλις έφερε το μεγάλο πλαστικό κουτί που ήταν ανοικτό προς μεγάλη τους έκπληξη είδαν να μαζεύεται πολύ νερό . Αμέσως έφεραν τις μικρές βαρκούλες και άρχισαν οι πανηγυρισμοί !!
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
«Φράγμα» από πλαστικό
 Η επόμενη ομάδα ήταν η ομάδα με τα τούβλα. Σίγουρη για το θετικό αποτέλεσμα,  άρχισαν να χτίζουν το «φράγμα» ! Αρχικά μαζεύτηκε λίγο νερό , έβαλαν τις βαρκούλες αλλά στη συνέχεια παρατήρησαν ότι έφευγε από τα κενά που είχαν αφήσει χτίζοντας το !
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
«Φράγμα» από τουβλάκια
 Οι επόμενες ομάδες των μεγάλων φύλλων και του χώματος δυστυχώς δεν είχαν επιτυχία. Τα υλικά που είχαν επιλέξει δεν κατάφεραν να συγκρατήσουν τα νερά του «ποταμιού».
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
«Φράγμα» από φύλλα
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
«Φράγμα από χώμα
 Η ομάδα με τις πέτρες διαπίστωσε το ίδιο πρόβλημα με τα τουβλάκια ! Ενώ πήγαινε να μαζευτεί νερό αυτό ξεγλιστρούσε από τις «τρύπες» που είχαν οι πέτρες!
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Φράγμα από πέτρες
 Τα κλαδιά με τα μικρά φύλλα και το χαρτί που έφεραν οι επόμενες ομάδες, επίσης δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν το νερού του ποταμιού!
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
«Φράγμα» από κλαδιά και μικρά φύλλα
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
«Φράγμα» από χαρτί
 Τα αποτελέσματα καταγράφηκαν και ξεκίνησε μία καινούργια συζήτηση στην τάξη !
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Επαλήθευση και καταγραφή αποτελεσμάτων
 Αν παρατηρήσετε τις επαληθεύσεις, στο σημείο με τα τούβλα μπήκε «ν» διότι αρχικά το νερό μαζεύτηκε αλλά μετά σιγά σιγά κυλούσε από τα κενά! Αυτό το πρόβλημα λοιπόν μας απασχόλησε στη συνέχεια. Το αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν ότι τα κενά έπρεπε να καλυφτούν με κάποιο υλικό !
«Με πλαστελίνη» είπε ένα παιδί. Η πλαστελίνη όμως μας είχε τελειώσει και η αμέσως επόμενη ιδέα ήταν το απλό ζυμάρι! Πήραμε αλεύρι και νερό, φτιάξαμε το ζυμάρι μας και αρχίσαμε να χτίζουμε ! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το χτίσιμο και τους υποσχέθηκα ότι τις επόμενες μέρες θα φτιάξουμε πολύ ζυμάρι για να χτίζουν στις ελεύθερες δραστηριότητες !
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Χτίζουμε με ζύμη και τούβλα
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; / STEM
Το τελικό μας φράγμα !
 Και συνεχίζουμε !!

300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - CalculatorsVresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ