Γωνιά υπολογιστή – Κανόνες και καρτέλες

Γωνιά υπολογιστή – Κανόνες και καρτέλες. Εκτυπώστε καρτέλες με τα μέρη ενός υπολογιστή και τους βασικούς κανόνες χρήσης του για την γωνιά – κέντρο ενδιαφέροντος του υπολογιστή στην τάξη σας !

Γωνιά υπολογιστή – Κανόνες και καρτέλες

Η εισαγωγή του υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι πια πραγματικότητα και μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες στον χώρο μας θα έλεγα! Σκοπός της εισαγωγής του στο Νηπιαγωγείο (γενικότερα της πληροφορικής) είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με απλές βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του, ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας καθώς και ως εργαλείου ανακάλυψης, δημιουργίας και έκφρασης στο πλαίσιο των καθημερινών τους δραστηριοτήτων.

Στα παιδιά δίνονται ευκαιρίες μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες να έρθουν σε πρώτη επαφή με τον υπολογιστή ώστε να είναι ικανά:

• να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση
• να αναγνωρίζουν τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτή) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
• να εντοπίζουν γράμματα και αριθμούς στο πληκτρολόγιο
• να κινούν το ποντίκι παρατηρώντας την ταυτόχρονη κίνηση του δείκτη στην οθόνη
• να τοποθετούν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη
• να «γράφουν» χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα
• να χρησιμοποιούν τα ειδικά πλήκτρα του κενού, της διαγραφής και του enter/ return
• να επιλέγουν με το ποντίκι (π.χ. έτοιμο σχήμα, σχέδιο ή εικόνα, εργαλείο σχεδίασης, χρώμα από την παλέτα κ.λπ.)
• να «παίζουν» με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης (μολύβι, πινέλο, σπρέι κ.λ.π. ) και τα έτοιμα γεωμετρικά σχήματα για να κάνουν τις δικές τους συνθέσεις
• να χρησιμοποιούν έναν ψηφιακό δίσκο δεδομένης μνήμης (CD-ROM) για να ακούσουν μουσική, τραγούδια, ιστορίες ή παραμύθια
• να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων.
• να γνωρίζουν τη σωστή χρήση του υπολογιστή για τη δική τους ασφάλεια και προφύλαξη αλλά και για την προστασία της συσκευής.
• να γνωρίζουν τη σωστή θέση του σώματός τους μπροστά στον υπολογιστή (πώς πρέπει να κάθονται, πώς να στηρίζουν τα χέρια τους κ.λπ.)
• να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.  (πηγή : http://ksemoudania.wikidot.com/deps-nip)

Η αλήθεια είναι ότι οι εικόνες, τα χρώματα και ο ήχος διεγείρουν την προσοχή των μικρών μαθητών που πρόθυμα ασχολούνται μαζί του, αν και δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις της πληροφορικής. Πλέον σε κάθε νηπιαγωγείο υπάρχει η γωνιά του υπολογιστή και όπως όλες οι γωνιές έτσι και αυτή διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες.

Αρχικά πρέπει να γνωρίσουμε τα μέρη του υπολογιστή και να συζητήσουμε για το τι μπορούμε με αυτόν.

Γωνιά υπολογιστή - Κανόνες και καρτέλες
Μέρη του υπολογιστή
Γωνιά υπολογιστή - Κανόνες και καρτέλες
Τι μπορούμε να κάνουμε στον υπολογιστή
 Στη συνέχεια διαμορφώνουμε τους κανόνες και ορίζουμε πόσα άτομα θα παίζουν στην συγκεκριμένη γωνιά.
Γωνιά υπολογιστή - Κανόνες και καρτέλες
Κανόνες για την χρήση του υπολογιστή
 Μην ξεχνάμε βέβαια να φροντίζουμε για την ασφαλή πλοήγηση και ότι η χρήση του υπολογιστή πρέπει να γίνεται με μέτρο !! Για αυτό το λόγο καλό θα ήταν να ελέγχουμε  ποια παιδιά κάθονται καθημερινά στον υπολογιστή !
Γωνιά υπολογιστή - Κανόνες και καρτέλες
Πόσα παιδιά χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή

Οι πρωτότυπες εικόνες βρίσκονται στην σελίδα : http://www.sparklebox.co.uk/topic/computers-technology/ict.html#.Vh1m1Pntmko  στην οποία μπορείτε να βρείτε και άλλες εικόνες ! Εγώ μετέφρασα μερικές από αυτές και σας τις παραθέτω.

 Download:

Οδηγίες χρήσης Μέρη υπολογιστή Κανόνες για τον υπολογιστή Πίνακας χρηστών

300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - CalculatorsVresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ